Mire figyelj weboldalad elindításakor?

Sokkal jobb eredményeket érsz majd el a keresőmarketingben, ha már honlapod indításakor betartod a legfontosabb szabályokat. Így nem kell hónapokkal, évekkel később újratervezned az egészet, és felesleges költségeid sem lesznek.

Feltérképezhetőség

Feltérképezhetőség

 

 

 

 

 

 

 

Nagyon fontos, hogy mind a látogató, mint a keresőrobotok az oldal összes tartalmát elérjék. Ez természetesen csak arra vonatkozik, amit magunk is publikussá szándékozunk tenni.

Érdemes minden oldalnak egyedi title-t adni, és kerülni a duplikációkat. Használd a Webmaster Tools-t, segítségével fény derül a feltérképezési hibákra.

Ellenőrizd a robots.txt nevű file-t, hogy nincs-e az oldal vagy egyes részei blokkolva, és vizsgáld meg azt is, hogy a JavaScriptek, cookie-k és a CSS kikapcsolása után is látszik-e a tartalom, és működnek-e a navigációs linkek.

Keresőbarát CMS-t alkalmazz!

A CMS (Content Management System) egy olyan rendszer, ami weboldalak tartalomkezelésére használatos. Akár egyedi fejlesztésű, akár „gyári” CMS-t használsz, fontos, hogy az alábbi feltételeknek megfeleljen:

Kulcsszavak az URL-ben: ezek a kulcsszavak nagy segítséget nyújtanak a keresőmotorok rangsorolásához, és sokkal előnyösebb, mintha az URL csak egy cikk azonosítót tartalmazna. Itt egy jó és egy rossz példa erre:
Keresőbarát: http://honlapszoveg.hu/weboldal-elinditasa
Nem keresőbarát, kerülendő: http://honlapszoveg.hu/23905

Címkézhetőség: a címkéket nagyon szereti a Google, annál is inkább, mert segítik a website belső linkhálózatának kiépítését.

Testreszabható title és H1-tagek. Ezek a tagek jelölik az oldal legfontosabb tartalmát. Óriási hátrányt szenved az a honlap, amelyiken nem tudod ezeket használni.

Logikus struktúrát tudjunk építeni többszintű alkategória rendszerrel

Alt attribútumok beállíthatósága képekhez. A keresőrobotok számára fontos, hogy a szövegen kívül az egyéb tartalmi elemek is feltérképezhetőek legyenek. Számos weboldal köszönheti előnyös pozícióját egy-egy jól optimalizált képnek.

Állíts elő értékes, egyedi tartalmat!

Törekedj arra, hogy a cikkeid hiánypótlóak legyenek. Olvasgass más, hasonló témájú weboldalakat, és próbáld a mondandódat olyan irányból megközelíteni, ahonnan még senki nem tette meg. Kerüld a másolást, egyrészt azért, mert szerzői jogokat sérthetsz vele, és akár még per is lehet belőle; másrészt a Google kifejezetten gyűlöli a duplikációt, és súlyos büntetést fog kiszabni, ha lebuksz. Gondoljunk csak a Google Panda nevű algoritmusára, ami kíméletlenül elbánt a színvonaltalan, lopott tartalmat publikáló weboldalakkal.

A cikkek megírása közben természetesen tartsd szem előtt a SEO alapelveit is – erről majd később értekezünk részletesebben.

Keresd meg a legmegfelelőbb kulcsszavakat

Használd a korábban már említett Adwords Keyword Tool-t és a Google Suggest-et, hogy megállapíthasd, mely kulcsszavakra érdemes alapoznod az oldalt. Mérd fel, hogy melyek a legkeresettebbek, melyekre van erős verseny, és elemezd ki a konkurenciát is, hogy honnan kapja a backlinkeket. Ha ez megvan, a legfontosabb, legrelevánsabb kulcsszót építsd be az oldal <title> tagjába.
Használd a sorrendben ezután következőket a h1, h2, h3 stb. tagokban, és törekedj arra, hogy az oldalon megjelenő szöveg kulcsszósűrűsége optimális legyen. Nem érdemes kulcsszavakkal teletűzdelned a cikket, mert ez könnyen a hasznos tartalom rovására mehet, és büntetés is járhat érte.

Próbálj minden fontos tagban, a képek alt textjeiben és horgonyszövegekben is használni a variációk közül, akár ragozott formában is. Érdemes a fontos kulcsszavakat a szöveg elejére tenni, így biztosíthatod a látogatót arról, hogy megtalálta, amit keresett.

Google Suggest

A Google Suggest-tel már biztosan találkoztál, amikor a keresőmezőbe elkezdted begépelni a kulcsszót. A mező alatt javaslatok jelentek meg, melyek vagy szinkronban voltak elképzeléseiddel, vagy nem, és ezek tükrében döntöttél úgy, hogy rákattintasz-e vagy sem.

Próbáljuk ki a „Magyarország” keresőszóval:

Google suggest

 

 

 

 

 

 

 

 
A Google Suggest a Google Instant Search 2010-es bevezetése után lett még hasznosabb, ezután a keresőbe már automatikusan be is töltődnek a javasolt találatok.

Bár az alkalmazási pontos működési elvét titok fedi, valószínűsíthető, hogy az eredmények alakulásába belejátszik az adott kulcsszóra történő keresések mennyisége és a felhasználói viselkedés.

A Google Suggest-et ezek a tényezők befolyásolják:

  • A felhasználó tartózkodási helye. Más találatokat javasol nekünk a Google idehaza, és mást egy külföldről történő kereséskor.
  • Korábbi keresések. Ha már ezt megelőzően is kerestünk erre a kifejezésre, ez legfelülre kerül, és –a magyar Google-t kivéve – lila színű lesz.
  • A keresőkifejezések népszerűsége
  • Friss cikkek. Ha egy viszonylag friss tartalom rövid idő alatt nagyon népszerű lesz, megjelenhet a javaslatok között.
  • Social media megosztások. Egy kifejezés bekerülhet a javaslatok közé a nagyszámú Facebook, Twitter és egyéb megosztások hatására is.
Kategória: Keresőoptimalizálás Címke: , ,

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus