Miért lett kevesebb követője a céges Facebook-oldalamnak?

Aki kezel legalább egy üzleti facebookos oldalt, bizonyára észrevette, hogy hirtelen szignifikánsan csökkent a követők száma. Egyes oldalaknál ez akár 4-5 százalékkal kevesebb lájkolót is jelenthetett, de átlagosan 1-2 százalékos volt a csökkenés.

Persze volt olyan oldal is, ahol nem tapasztalták, hogy megcsappant volna a lájkolók száma. Ez azért lehet, mert az új követők száma annyira gyorsan nőtt, hogy ellensúlyozni tudta a régiek eltűnését.

Na de miért “

diszlájkolták” ennyien az oldalakat?

Természetesen szó sincs tömeges érdeklődésvesztésről. Furcsa is lenne, ha hirtelen ennyi embernek egyszerre jutna eszébe ilyet tenni. A kérdésre sokkal prózaibb a válasz: a Facebook elkezdte kigyomlálni azokat az inaktív profilokat, melyeknek gazdái már huzamosabb ideje nem jelentkeztek be a rendszerbe.

Facebook követőkA Facebook illetékesei szerint a csökkenés március 12-én kezdődött, és pár napba biztosan beletelik, mire az algoritmus lefut.

 

Érdemes-e még követőket gyűjteni?

Néhány éve még a legtöbb üzleti facebookos oldal célja az volt, hogy minél több követőt szerezzen, akiket majd naponta bombázhatnak ingyenes postokkal (bejegyzésekkel). A helyzet ma már egészen más. A céges Facebook-oldalak bejegyzéseit mindössze a követők 1-2 százaléka látja. Ennek az az oka, hogy olyan sok üzleti profil van már, hogy a számtalan marketing, vagy reklám célzatú post rontaná a felhasználói élményt.

A jobb elérés érdekében rá vagyunk kényszerítve, hogy érdekes témákat osszunk meg a céges üzenőfalon, mert ezek nagyobb eséllyel váltanak ki interakciót (lájkot, megosztást, kommentet) a követőkből, ezt pedig a Facebook pedig “jutalmazza”.

Ennek ellenére csak organikus (nem fizetett) postokkal nem várhatunk már jelentős bevételt. Persze néhány kivétel akad, de ezek jellemzően erős brandek, százezres nagyságrendű követőtáborral.

 

Segítsünk Facebook-hirdetést létrehozni? Célozzunk azokra, akik nagyobb eséllyel lesznek vásárlói?

 

Kérjen árajánlatot, és rögvest válaszolunk!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Kategória: Közösségi média Címke: , ,

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus