Adwords – az első lépések

Az Adwords a Google hirdetési rendszere. Segítségével az organikus keresési találatok fölött és mellett hirdetéseket jeleníthetünk meg, így növelve weboldalunk forgalmát olyan látogatókkal, akik a lehető legpontosabb célzásnak köszönhetően valóban érdeklődnek az általunk kínált termék vagy tartalom iránt.

A Google Adwords Pay Per Click alapú szisztémát követ, melynek lényege kikövetkeztethető a nevéből: kattintás után fizetünk. Korrektebb, mintha minden egyes hirdetésmegjelenés kerülne pénzbe, és manipulálni is kevésbé lehet. Beállíthatjuk a napi költségkeretet, a kampányok költségkereteit és a hirdetésekre érkező kattintásokra szánt összeget is (CPC – Cost Per Click).

Adwords fiók nyitása

Menj a https://adwords.google.hu linkre, és kattints a”Jelentkezzen most!” gombra. Ezután add meg adataidat, és máris létrehozhatod az első kampányaidat. Ha már van Google regisztrációd, természetesen azt is használhatod.

Az Adwords nagy előnye, hogy nincs minimális költségkeret. Egy kampány bármekkora költségvetéssel elindítható, és a komplex célzási lehetőségeknek köszönhetően elérhetünk vele szélesebb vagy szűkebb közönséget. E hirdetési rendszer nagyszerű lehetőség a kisebb büdzsével rendelkező vállalatok részére, hiszen a jó minőségi mutatók és az ésszerű kulcsszóválasztás kiegyenlítheti az anyagi hátrányt.

Mielőtt elindítanád a kampányokat, és megírnád az első hirdetéseket

Az alapadatok megadása után, de még a kampányok aktiválása előtt gondold át, hogy mit szeretnél elérni az Adwords segítségével. A lehetőségek az alábbiak lehetnek:

  • Forgalomnövelés, brandépítés
  • Lead generation (eladás, feliratkozás stb. – tehát cselekvésre ösztönzés)

Brandépítésre alkalmasabbak a vizuális (képes és videóhirdetések), míg a magas konverziós arány elérésének érdekében célszerűbb pontosan célzott szöveges hirdetéseket alkalmazni.

Kampányok, hirdetéscsoportok

A hirdetések megírása előtt létre kell hoznod a kampányokat és a hirdetéscsoportokat.

Az Adwords kampány olyan kulcsszavak, hirdetések és ajánlatok gyűjteménye, amelyeket együtt kezelhetsz annak érdekében, hogy hirdetéseket jelenítsen meg az azok iránt valószínűleg érdeklődő emberek számára. Minden kampány egy vagy több hirdetéscsoportot tartalmaz.

A hirdetni kívánt különböző termék- és szolgáltatástípusokat érdemes különböző hirdetéscsoportokba sorolni. Ha például komplex online marketinggel foglalkozol, készíthetsz külön hirdetéscsoportot a keresőoptimalizálás, az Adwords és a közösségi marketing számára is.

A Display Hálózaton (azon webhelyek összességét, ahol az Adwords-hirdetések megjelenhetnek – tehát a keresési hálózat+webhelyek és alkalmazások) futó kampányok hirdetéscsoportjai tartalmazhatnak a kulcsszavakon kívül más célzó módszereket is, például a demográfia vagy a remarketinglisták használatát.

 

 

 

 

 

 

 

Kategória: Adwords Címke: , ,

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus