A konverziókövetés beállítása

Ha szeretnéd tudni, hogy az Adwords-ön keresztüli vásárlások, feliratkozások honnan érkeznek, egyszerűen megoldhatod. Az Adwords kampányok, hirdetések teljesítményét csak úgy tudjuk pontosan mérni, ha beállítjuk a konverziókövetést. Maga a konverzió olyan cselekvést jelent, ami a weboldal célja is. Lehet ez egy termék eladása, feliratkozás a hírlevélre, és még számtalan egyéb dolog.

A konverzió beállításához szükségünk lesz egy cél URL-re, vagyis arra az oldalra, amit a konverzió után lát a felhasználó. Ez lehet a klasszikus “Köszönjük a vásárlást” oldal, vagy bármi, ami kizárólag a konverziót követően jelenik meg.

A helyesen beállított konverziókövetés megmutatja, hogy mely kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések és kulcsszavak váltak be, és termeltek profitot.

A konverziókövetés beállítása

Először is természetesen be kell jelentkezned az Adwords fiókodba. Ha ez megtörtént, menj az “Eszközök” menüből nyíló “Konverziók” gombra.

Konverziókövetés

 

 

 

 

 

 

 

A következő lépésben a “+ Konverzió” menüpontra kattintva megadhatod az új konverzió adatait. A “Forrás” opciónál válaszd ki, hogy az ügyfelek hol hajtják végre a cselekvést. Online megrendelésnél a weboldal lesz a konverzió forrása, telefonos megrendelésnél a telefon, és így tovább.

Konverzió neve, forrása

A következő oldalon kiválaszthatod azt a konverziós kategóriát, ami legjobban illik az általad megadott értékre. Megadhatod, hogy hány napig akarod nyomon követni a konverziót, illetve adhatsz neki értéket is. A követési kódról értesítheted weboldalad látogatóit is.

Az utolsó lépésben válaszd ki, hogy a követőkódot te magad illeszted a megfelelő oldalba, vagy inkább végezze el a műveletet a rendszergazda. Utóbbi esetben e-mailben elküldheted neki a kódot.

Adwords konverziós kód

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kódot a konverziós oldal forrásába, a <body></body> címke közé kell beilleszteni. Ellenőrizd le, hogy a kód a megfelelő oldalba került-e. Ehhez nyisd meg a konverziós oldal, jobb egérgombbal lépj be a forráskódba, és nézd meg, hogy benne van-e ez a sor:

<! — Google Code for {Konverzió neve} Conversion Page –>

A kódrészlet működését ellenőrizheted a Chrome címkesegéd bővítményével, vagy egyszerűen megvárod az első konverziót.

 

Hogyan állítható elő értékes tartalom? Segítünk elméletben és gyakorlatban is!

Ajánlatkérés

Kategória: Adwords Címke: ,

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus