A keresőoptimalizálás fogalma

A SEO (Search Engine Optimization) magyarul azt jelenti: keresőoptimalizálás. A tevékenység célja az, hogy a weboldal minél előkelőbb helyen, és minél többször jelenjen meg a keresőmotorok (pl.: Google, Yahoo, Bing) találati listájában.

Hazánkban a Google toronymagasan vezet a keresőmotorok rangsorában, így egyértelmű, hogy a SEO szakemberek szinte kizárólag erre optimalizálják az oldalakat.

Ha jó helyen van a weboldalad

Először is tisztázzuk, mi számít jó pozíciónak. Azzal többé-kevésbé tisztában van mindenki, hogy a találati lista első oldalán kell szerepelnie weboldalunknak, no de az sem mindegy, hogy ezen belül hol. Az alábbi ábra mutatja, hogy mennyire fontos az első pozíciót megszerezni:

Forrás: linksmanagement.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha weboldalad első helyen jelenik meg egy bizonyos kulcsszóra, az átkattintások 42 százalékát tudhatod magadénak, legalábbis átlagosan ennyit. Az átkattintást nagyban befolyásolja a snippet, vagyis a találati listában megjelenő szöveg, ami vagy kattintásra ösztönzi a látogatót, vagy nem. Érdemes tehát vonzó leírást készíteni, természetesen bármiféle átverés nélkül.

Ha nincs esély az első hely megszerzésére

Azt, hogy weboldalad az első helyen legyen egy bizonyos kulcsszóra, senki és semmi nem garantálja. Persze vannak fontos szabályok, melyeket ha betartasz, jelentősen megnő erre az esély:

  • Érdekes és egyedi tartalom. Másolt tartalommal soha nem fogsz tartósan jó eredményt elérni, sőt, mivel a Google bünteti a duplikációt, számíthatsz egy jókora hátrábbsorolásra is. Olyan tartalmat állíts elő, ami hiányt pótol. Gondold át, hogy a témát mely oldalak dolgozták már fel, és igyekezz olyan oldalról is bemutatni, amit még nem végzett el korábban senki.
  • A weboldalad kora. Ahogy „öregszik” egy oldal, egyre inkább nő iránta a Google bizalma. Ha minőségi tartalmat állítasz elő, és ügyesen, csalástól mentesen optimalizálsz, előbb-utóbb jó helyre kerül a weboldalad a találati rangsorban is.
  • Kifogástalan url szerkezet, a title és egyéb meta elemek megfelelő használata.
  • Megfelelő minőségű és bizalmi indexű weboldalak linkelnek rád. Ha egy cikkre sok link mutat, melyek ráadásul releváns szövegkörnyezetből és minőségi oldalakról érkeznek, pozitívan befolyásolják a Google keresőrobotját, és előrébb kerül a portálod.
  • Social integráció. Ma már megkerülhetetlen a közösségi oldalak közvetlen és közvetett hatása. Készíts oldaladnak Google Plus profilt, facebookos oldalt, regisztráld be Twitterre, Pinterestre stb.

Előfordulhat azonban, hogy akkora verseny van már egy bizonyos kulcsszóra, hogy nem érdemes pénzt és energiát fektetni abba, hogy első helyre kerüljön, mert valószínűleg soha nem térül meg a befektetésünk. Mi a teendő ilyenkor? Az alábbi ábra szemlélteti a kulcsszavak két nagy csoportját:

 

 

 

 

 

 

 

 

A keresőkifejezéseket feloszthatjuk mainstream (vagy short tail) és long tail kifejezésekre. Látható, hogy a long tail kulcsszavak, kulcsszó-kombinációk keresési gyakorisága EGYENKÉNT sokkal kevesebb, mint egy mainstream kulcsszóé, de ÖSSZESSÉGÉBEN ugyanannyi, vagy több forgalmat is hozhatnak, hiszen a long tail kombinációk száma gyakorlatilag végtelen sok.

Érdemes tehát a reménytelen és költséges verseny helyett a long tail-re építeni. Ennek nagy előnye, hogy precízebben pozicionálhatod a weboldaladat, és lehetőséged van egy szűkebb, ámde vásárlásra, feliratkozásra hajlandóbb ügyfélkört elérni.

A versenyt, és a keresési hajlandóságot ellenőrizheted az Adwords Keyword Tool-ban, és a Google Suggest-ben. Utóbbi úgy működik, hogy elkezdesz beírni egy kulcsszót a Google-be, és megnézed, milyen javaslatokat dob ki.

Ha egy kulcsszóra sokan keresnek, de alacsony rá a verseny, érdemes erre építeni, de magas verseny esetén inkább válassz valamilyen long tail kifejezést. Egy példa: a „menyasszonyi ruha” kifejezésre erős a verseny, ezért érdemesebb lokalizálnod a keresőszót. Pl. a „menyasszonyi ruha Győr” kombinációra már csak „közepes” a verseny. Ha egy kicsit meghosszabbítod, még jobban leszűkítheted a kört, és kevesebb konkurenciával kell számolnod.

Kategória: Keresőoptimalizálás Címke: , ,

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus