A hírlevél marketing alapszabályai

E-mail marketingMinden valamirevaló kis-, közép- és nagyvállalkozás legalább havi rendszerességgel küld hírlevelet. Ez mindenekelőtt azért fontos, hogy a feliratkozók ne felejtsék el, hogy kihez forduljanak, ha majd szükségük lenne az adott cég által nyújtott termékre, szolgáltatásra.

 

 

 

 

 

Szomorú igazság: a vásárlók tojnak a fejedre

Mármint abban az értelemben, hogy magasról tesznek rá, hogy tőled, a te cégedtől vásároltak, rendeltek-e valamit, vagy a szomszéd utcabelitől. Csak az érdekli őket, hogy megszerezzék tőled, vagy a konkurenciádtól azt, ami kielégíti igényeiket, amitől boldogabbak lesznek. Rettenetesen naiv, aki azt hiszi, hogy az első vásárlás után már sínen van a dolog, és ezentúl mindig hozzá tér majd be a vevő.

Profi hírlevélkampányt szeretnél? Kérj most árajánlatot, és megoldunk mindent helyetted!

Az emberek feledékenyek. Marketinges berkekben köztudott, hogy egy reklámot átlagosan 5-9-szer kell látnia a célszemélynek ahhoz, hogy vásárlás legyen belőle. Ez egy tévéreklám esetében horribilis összeg, még akkor is, ha nem főműsoridőben adják le. A jó hír az, hogy a hírlevél ehhez képest fillérekbe kerül. Hiszen mi is kell hozzá?

  • Egy megbízható, okos hírlevélszoftver
  • Folyamatosan gyarapodó címlista
  • Egy ügyes marketinges, aki megtalálja az egészséges arányt az érdekes tartalom és az eladásra ösztönzés között

Miért kell ehhez szoftver?

Először is azért, mert sokszor több ezer címzettnek küldünk hírlevelet, és igencsak bonyolult lenne ezeket egyenként felvinni a címzettek közé.

Aztán azért is, mert ronda, ahogy ott figyel a többi száz, ezer címzett. A spamszűrők is előszeretettel vadásszák le ezeket a küldeményeket.

Ne feledd azt sem, hogy a hírlevélküldés nem azt jelenti, hogy megnyomod a “Küldés” gombot, és készen vagy. A technikát folyamatosan csiszolni kell, új elemeket próbálgatunk, teszteljük a célközönséget. Ezt pedig csak úgy lehet eredményesen végezni, ha pontos adatokat kapunk arról, hogy:

  • Hányan nyitották meg a hírlevelet
  • Mennyi volt az átkattintás
  • Hányan iratkoztak le
  • Mennyi volt a visszapattanó, sikertelen küldemények aránya

Ezen adatok birtokában már levonhatjuk a következtetéseket, hogy sikeres volt-e a projekt, vagy sem.

Szerkesztési alapelvek

Foglaljuk most össze azt, hogy a hírlevél tartalma hogyan lesz vonzó és érdekes, nem mellékesen pedig vásárlásra ösztönző.

Figyelemfelkeltő tárgy mező

Ha a hírlevél tárgya unalmas, hiábavaló volt a munkád. A címzettek másodperc törtrésze alatt eldöntik, hogy megnyitják-e a küldeményt, vagy kisöprik a lomtárba.

A mostanában divatos, hatásvadász, ámde semmitmondó tárgyvariációkkal sem érdemes próbálkozni. Néhány példa erre:

  • “Dögölj meg!”
  • “Vivienn lefeküdne veled”
  • “Ilyet még nem láttál, ez őrület!”

Mivel feliratkozóid már eleve érdeklődnek a szolgáltatásod iránt, a tárgy mező mindenképp utaljon arra, hogy van mögötte tartalom is. Ha sorozatosan bullshittel idegesíted nehezen megszerzett címzettjeidet, szépen elkezdenek leiratkozni a hírleveledről.

Ne akarj mindenáron eladni!

A legrosszabb, ha állandóan csak tukmálod a termékeidet, mindenféle hasznos és érdekes tartalom nélkül. Unalmas leszel és idegesítő. Ehelyett azt ajánljuk, hogy minden hírleveled épüljön fel egy érdekes sztori, vagy praktikus tanács köré, és ha mellé tudsz tenni néhány hasznos terméket, máris megvan az egyensúly.

A hírlevél szövegében ne lődd le a lényeget! Adj némi ízelítőt, húzd el a mézesmadzagot, majd irányítsd olvasóidat weboldaladra.

Ne küldj spamet!

Spam

 

 

 

 

 

 

Csak azoknak küldj hírlevelet, akik feliratkoztak, vagy önszántukból adták meg neked e-mail címüket. Ellenkező esetben a törvénnyel is meggyűlhet a bajod, és a hírnevednek is ártasz.

Először tesztelj!

Nincs annál idegesítőbb, mikor a tömeges kiküldés után veszed észre, hogy elrontottál valamit, urambocsá, lemaradt a link is. Hozz létre egy tesztcsoportot, és több szem többet lát alapon elemezzétek ki a hírlevelet, és még időben javítsd ki a hibákat.

Időzíts a megfelelő pillanatra!

Az oké, hogy egy e-mail csendben van és nem zavar senkit, de ha hajnali 3-kor küldöd ki, mire az illető géphez ül, legjobb esetben is eltelik minimum 4-5 óra. Ekkorra már szépen telítődik a postafiókja, és nem biztos, hogy lesz kedve visszagörgetni. Ha cégvezetők alkotják címzettjeid zömét, legjobb, ha hét közepén, délelőtt küldesz nekik hírlevelet.

Légy interaktív!

Add meg a lehetőséget a visszajelzésre! Tudd meg közvetlenül a címlistádra feliratkozóktól, hogy mi volt a hiba a legutóbbi hírleveledben. Nagyon sokat tanulhatsz belőle.

Érdemes a sablonba beletenni az összes elérhetőségett. Ezzel még hitelesebb lesz az információ, amit közölsz, és leegyszerűsíti a kapcsolatfelvételt is.

Fontos, hogy a küldemény tartalmazzon leiratkozó linket is. Ez pedig továbbviheti az olvasót egy olyan oldalra, ahol indokolhatja a leiratkozás okát.

 

Profi hírlevélkampányt szeretnél? Kérj most árajánlatot, és megoldunk mindent helyetted!

 

Kategória: Hírlevél marketing Címke:

A hatékonyság titka: Munkamegosztás!



Csapatunk tagjai:


Rutinos újságírók

Marketing szakemberek

SEO+Adwords szakértők

Hírlevél specialisták

Google Plus